the mortgage adventure | een contextmapping studie over het afsluiten van een hypotheek voor starters

Persona
Één van de personas gemaakt voor ABN AMRO

Dit project is gedaan voor ABN AMRO, een grote Nederlandse bank en hypotheekverstrekker. Zij wilden meer inzicht krijgen in de ervaringen en behoeften van hun klanten met betrekking tot het afsluiten van een hypotheek.

Het onderzoek werd gehouden met behulp van contextmapping, dit is een kwalitatieve onderzoeksmethode waarmee inzichten verkregen worden in de latente behoeften van gebruikers. Met de resultaten uit het onderzoek is het tijdspad van het afsluiten van een hypotheek opgesteld, met per fase de belangrijkste klantervaringen. Daarnaast zijn er 3 personas gegenereerd met kansen om deze klanten te benaderen en te binden. Deze personas representeren 3 karakteristieke klant types tijdens het proces.

De inzichten en gemaakte materialen zijn door ABN AMRO gebruikt voor een herontwerp van hun website met betrekking tot het presenteren van de informatie over hypotheken en hypotheekverstrekking.

Msc keuzevak; Rich Insights | juni 2011

customer journey
De customer journey voor het afsluiten van een hypotheek gebaseerd op verhalen en ervaringen van starters

impressie contextmapping sessie
Impressie van de generatieve sessie

← terug naar projecten